English

Lankytojų statistika Hey.lt - Nemokamas lankytoj skaitliukas

Pasieniečių mokykla
Pasieniečių g. 11,
Medininkų k., LT-13192 Vilniaus r. sav.
Tel. (8 5) 219 8200, faks. (8 5) 232 5154
anoniminio pasitikėjimo tel. (8 5) 2439030
Įm.k.:111961834
Paramos gavėja
nuo 2011-01-20
el.paštas: mokykla.dvkp@vsat.vrm.lt

Jaunasis pasienietis

2017-01-27 Mokyklos Jaunojo pasieniečio būrelio nariai lankėsi Kinologijos centre, skaityti daugiau .
Mokyklos Jaunojo pasieniečio būrelio nariai susitikę aptarė numatytus veiklos renginius.

Ketvirtadienį septyni Jaunojo pasieniečio būrelio nariai susirinko į pažintinį susitikimą. Mokykloje būrelio veikla šiek tiek atsinaujino. Būrelį pakeitė nauji narių veidai, o taip pat ir išrinktas naujasis būrelio vadovas Marius Zemenskas. M. Zemenskas veikloje su jaunimu turi teorinės ir praktinės patirties, nemažai idėjų ir yra aktyviai bei geranoriškai nusiteikęs plėtoti būrelio veiklą. Pirmajame naujos sudėties susitikime vaišindamiesi arbata bei sausainiais visi kartu draugiškai diskutavo apie naujus bendrus planus.

Vadovas jauniesiems pasieniečiams pristatė planuojamus užsiėmimus ir išvykas, papasakojo kokių teorinių ir praktinių dalykų jie mokysis dar šiais metais. Be kita ko būrelio planuose taip pat yra numatyta sudalyvauti žygyje prie valstybės sienos, aplankyti užkardas, Medininkų pilį. Ir svarbiausia, bendradarbiauti su kitais Jaunojo pasieniečio būrelio nariais bei vadovais siekiant užsibrėžtų tikslų įgyvendinimo. Anot būrelio vadovo: „Tik veiklus ir motyvuotas jaunimas sugebės vadovautis pamatinėmis vertybėmis, bus pilietiškas ir aktyvus prisidėsiantis prie Lietuvos valstybės tradicijų tąsos bei puoselėjimo”.

Mokykloje Jaunojo pasieniečio būrelis sėkmingai veikia jau penkerius metus. Teoriniai ir praktiniai užsiėmimai jiems organizuojami kartą per savaitę. Šiuo metu būrelyje yra devyni jaunuoliai, kurie ateityje svajoja tapti pasieniečiais arba įgyti kitą karišką profesiją.

Jaunojo pasieniečio būrelio narės atsiliepimai apie ekskursiją į Vilniaus oro uostą

Pasieniečių mokyklos Jaunojo pasieniečio būrelio nariai kartu su savo vadovu lankėsi tarptautiniame Vilniaus oro uoste, kuriame susipažino su dirbančių pasieniečių ir kitų atsakingų institucijų darbu. Savo įspūdžius iš ekskursijos papasakojo Pasieniečių mokyklos Jaunojo pasieniečio būrelio narė Viktorija Jančauskaitė, kuri šiais metais planuoja tapti mokyklos kursante:

„Balandžio 22-oji, kurios metu buvo galima pamatyti ir pajausti visus keturis metų laikus, atvykus į užkardą, mus pasitiko Vilniaus rinktinės Vilniaus oro uosto užkardos vado pavaduotojas Tomas Revuckas ir nusivedė į oro uosto išvykimo terminale esančią keleivių patikros zoną. Dėl oro uoste esančios griežtos tvarkos, Jaunojo pasieniečio būrelio nariams buvo išdalintos laikino oro uosto lankytojo kortelės, kurias visi turėjome nešiotis matomoje vietoje visos ekskursijos metu. Taip pat mums buvo atlikta asmens ir mūsų bagažo patikros procedūra, paaiškinta, kad mes negalime su savimi įsinešti aštriu daiktų ir skysčių.

Kaip ten bebūtų, vienas iš mūsų, visu mūsų nuostabai, iš kuprinės išsitraukė apie 30 cm ilgio atsuktuvą ir dujų balionėlį (aišku visiems pasidarė labai įdomu ką jis su visu šiuo turtu daro mokykloje). Bet tai dar ne viskas – atlikus bagažo patikrinimą rentgeno aparatu, pas minėtą būrelio narį, kuprinėje, buvo rastos dar ir replės. Šis radinys privertė oro uosto apsaugos darbuotojus nusijuokti. Palikę visus įtartinus daiktus laikinam saugojimui (tame tarpe ir reples), toliau tęsėme savo pažintinę kelionę po Vilniaus oro uostą.

Patekus į keleivių išvykimo terminalą, mus visus nukreipė į sieną – kaip vėliau paaiškėjo, buvome nukreipti į užkardos patalpas, pro užmaskuotas duris sienoje (o anksčiau aš galvojau, kad ten tiesiog kavinukės skelbimo lenta).

Nusileidus laiptais į apačią, pamatėme oro uoste dirbančių pasieniečių būstinę t.y. Vilniaus oro uosto užkardos patalpas. Norėjosi užeiti į kiekvieną kabinetą ir pasižiūrėti kuo ten užsiima dirbantys žmones, bet mus lydintis pareigūnas palydėjo į kabinetą, kuriame vyksta užkardos pareigūnų susirinkimai ir parodė vaizdinę medžiagą apie Vilniaus oro uosto istoriją.

Iš jos sužinojome, kad Vilniaus oro uoste lėktuvai pradėjo leistis ir kilti maždaug prieš 84 metus. Pirmas lėktuvo nusileidimas įvyko 1932 m. Po II pasaulinio karo, 1945 metais, buvo pradėtas statyti, o 1954 m. užbaigtas, Vilniaus oro uosto pastatas, kuris  išliko ir iki šių dienų. Dabar jis naudojamas kaip keleivių atvykimo terminalas. 1993 metais oro uostas buvo išplėstas, o 2007 metais atidarytas modernizuotas keleivių terminalas atitinkantis Šengeno sutarties reikalavimus. Taip pat sužinojome, kad 1990 metais spalio 10 d. buvo nutarta, kad oro uoste savo veiklą turi pradėti vykdyti Valstybės sienos apsaugos tarnyba, tačiau dėl objektyvių priežasčių ir politinės situacijos, postas pradėjo funkcionuoti tik nuo 1991 metų birželio.

Po susipažinimo su oro uosto istorija, mūsų ekskursijos vadovas, mums parodė statistinius duomenis, apie tai, kiek per metus į šalį atvyksta nepageidaujamų keleivių, kiek jų yra deportuojama, kiek ir kokių skrydžių būna ir panašiai.

Po visų kalbų ir pristatymų, prasidėjo įdomioji dalis. Mus nuvedė į kabinetą, kuriame yra milžiniška siena su daug ekranų, kuriuose yra pavaizduotas visas oro uostas bei jo prieigos. Prie šios vaizdo sienos dirbantys pareigūnai stebi, kas vyksta pastate, taip pat jie stebi, bet jau per kita kompiuterį, kada nusileis koks orlaivis, kiek bus jame keleivių, kur tas orlaivis bus statomas ir t.t. Viename iš vaizduoklių buvo pateikiamas visas naujojo terminalo planas, buvo pasakyta, kad vieno mygtuko paspaudimu, galima atidaryti arba uždaryti terminale esančias duris.

Po pristatymo apie Vilniaus oro uosto užkardos budėtojų dalį, mus nuvedė į patalpas, į kurias yra pristatomi sulaikyti keleiviai, kurie neatitinka jiems keliamų kelionės sąlygų. Sulaikymo patalpoje susitikome su sulaikytais keleiviais iš Azerbaidžano, kurie mums pasirodė labai draugiški – pasisveikino, paklausė kaip mums sekasi ir pan.

Užkardos vado pavaduotojas mums parodė ir kaip dirba pasieniečiai atvykimo ir išvykimo darbo vietose, tiksliau pasakius, parodė pasieniečių darbą pirmoje kontrolės linijoje, o tada ne pirmoje kontroles linijoje, nes kaip pasakė užkardos vado pavaduotojas „antra kontrolės linija yra ne pirma kontroles linija“. Buvome nuvesti į darbo vietą t.y. į kambarėlį, kuriame galima patikrinti ar keleivių pateikti kelionės dokumentai yra tikri ar ne (sužinojome, kad tikras dokumentas nereaguoja į ultravioletinius spindulius). Taip pat ekskursijos vadovas mums prasitarė, kad Vilniaus oro uostui vertėtų įsigyti ABC vartus. ABC vartai – tai automatinė vartų kontrolė, kai prieini prie vartų, padedi savo pasą, kompiuteris užfiksuoja tavo duomenis, patikrina duomenų bazėje ir arba tave įleidžia, arba – ne.

Toliau sekė mūsų pažintinė kelionė po Vilniaus oro uosto teritoriją. Kadangi ši teritorija yra labai didėlė (jos perimetras yra apie 12 km) ir tuo metu buvo labai darganotas oras, mus visus susodino į tarnybinį mikroautobusą. Kelionė po teritoriją toliau tęsėme su žybčiojančiais švyturėliais ant stogo.

Po pasivažinėjimo ir teritorijoje esančių pastatų pristatymo, mus toliau nukreipė į priešgaisrinėje gelbėjimo stotyje esantį stebėjimo bokštelį. Kaip tik tuo metu darbuotojai mus informavo, kad artimiausiu metu leisis lėktuvas. Jis taip pat pranešė kitiems savo kolegoms, kada tiksliai šis lėktuvas nusileis ir kurioje aikštelėje jį reikia pastatyti.

Susipažinome, kad šiame bokšte dirbantys asmenys yra atsakingi už visą informaciją, kuri yra susijusi su lėktuvais, jų stovėjimo aikštelėmis, durų atidarymais atvykusiems keleiviams visame Vilniaus oro uoste. Taip pat šie darbuotojai stebi ir video kamerų pagalba saugo oro uosto teritoriją bei jo prieigas. Šio bokšto darbuotojai glaudžiai bendradarbiauja su Vilniaus oro uosto užkardos pareigūnais, kad į šalį nepatektų nei vienas nepatikrintas asmuo. Žinoma, bendradarbiaujama ir tikrinant asmenis, kurie išvyksta iš šalies.

Po pažinties su bokšte dirbančiais ugniagesiais gelbėtojais bei Viešojo saugumo tarnybos pareigūnais, mes buvome palydėti ant bokšto stogo, kad galėtume stebėti nusileidžiantį lėktuvą. Deja, mes tą nusileidimo akimirką pražiopsojome, nes visi žiūrėjome ne į tą pusę, kurioje leidosi lėktuvas, tačiau sužinojome, kad visi lėktuvai kyla ir leidžiasi prieš vėjo kryptį.

Grįžus į pagrindinį oro uosto pastatą, perėjome pro keleivių bagažo tikrinimo ir dalinimo skyrių, o per jį įėjome į keleivių atvykimo terminalą. Šiame terminale Vilniaus oro uosto užkardos vado pavaduotojas Tomas Revuckas pristatė vieną gudrybę, kuri pasitinka visus keleivius kurie eina pro pagrindinius atvykimo vartus – dirbtinę saulę. Kadangi Lietuva daugumai asocijuojasi su lietinga šalimi, buvo nuspręsta virš atvykimo vartų sumontuoti dirbtinę saulę, kuri skaisčiai šviestų visiems atvykusiems keleiviams.

Pasidžiaugę švytinčia saule, nors ir dirbtine, mes žengėme pro atvykstantiems keleiviams skirtus vartus į atvykimo salę, į salę, nuo kurios pradėjome savo pažintį su Vilniaus oro uosto užkarda. Padėkoję ir atsisveikinę su savo pažintinės kelionės gidu traukėme į lauką, kur mūsų laukė pavasarinis sniegas“.

Jaunieji pasieniečiai pėsčiomis žygiavo prie valstybės sienos

Jaunojo pasieniečio būrelio nariai kartu su savo vadovu penktadienį žygiavo 10 km pėsčiomis prie valstybės sienos. Jaunieji pasieniečiai startavo mokyklos praleidžiamajame punkte. Vėliau jie aplankė Medininkų pilį ir čia susipažino su eksponuojamomis istorinėmis ekspozicijomis. Nuo Medininkų tvirtovės maršrutas tęsėsi prie Lietuvos Respublikos valstybės sienos. Jaunieji būrelio nariai pamatė kaip atrodo „tikroji“ siena. Kartu su Valstybės sienos apsaugos tarnybos Vilniaus rinktinės pareigūnais moksleiviai pabuvojo valstybės sienos apsaugos zonoje, pamatė kaip pareigūnai atlieka darbą žalioje juostoje. Pasieniečiai supažindino jaunuolius su pasienyje esamais inžineriniais įrengimais ir kartu pabuvojo Medininkų pasienio kontrolės punkte.
Vakarop jaunieji pasieniečiai aplankė Medininkų memorialą ir, įveikę 10 km trasą, visi kupini naujų įspūdžių grįžo į mokyklą.

Rinkosi jaunieji pasieniečiai

Pasieniečių mokyklos Jaunojo pasieniečio būrelio nariai antradienį susirinko į pažintinį susitikimą.

Po moksleivių vasaros atostogų prasidėjus mokslo metams susitikime visi kartu diskutavo apie naujus bendrus planus. Būrelio vadovas veikloje su jaunimu turi nemažai idėjų ir yra aktyviai bei geranoriškai nusiteikęs plėtoti būrelio veiklą.

Susitikimo metu būrelio vadovas jauniesiems pasieniečiams pristatė planuojamus užsiėmimus ir išvykas, papasakojo kokių teorinių ir praktinių dalykų jie mokysis dar šiais metais. Būrelio planuose yra sudalyvauti žygyje prie valstybės sienos, aplankyti užkardas, Medininkų pilį.

Aptarę visus darbinius klausimus jaunieji pasieniečiai kartu su būrelio vadovu pasivaikščiojo po mokyklą, aplankė auditorijas ir sporto sales. Jaunuoliai pabuvojo Pasieniečių muziejuje ir susipažino su Lietuvos pasienio istorija. Jie pamatė muziejuje eksponuojamas istorines ekspozicijas, susipažino su muziejaus sukauptais eksponatais, su saugomomis muziejinėmis vertybėmis bei nuotraukų, menančių valstybės apsaugos raidą, kolekcija. Moksleiviai, pasikėlę į muziejaus apžvalgos bokštelį, žvalgėsi po mokyklos ir Medininkų apylinkes.

Mokykloje Jaunojo pasieniečio būrelis sėkmingai veikia ketvirtus metus. Teoriniai ir praktiniai užsiėmimai jiems organizuojami kartą per mėnesį. Šiuo metu būrelyje yra devyni jaunuoliai, kurie ateityje svajoja tapti pasieniečiais arba įgyti kitą karišką profesiją. Šį rugsėjį šeši naujokai įsitraukė į būrelio veiklą. Jiems vadovas įteikė Jaunojo pasieniečio būrelio nario pažymėjimus.

Jaunųjų pasieniečių, šaulių ir policijos rėmėjų vasaros stovyklos akimirkos, žiūrėti foto...

Jaunojo pasieniečio būrelis turi naują vadovą, žiūrėti foto...

Pasieniečių mokyklos Jaunojo pasieniečio būrelis trečiadienį susipažino su naujuoju būrelio vadovu. Juo paskirtas Branduolinio saugumo ir kompetencijų centro vyriausiasis specialistas. Susitikime visi kartu diskutavo apie naujus bendrus planus ir užsiėmimo metu mokėsi dirbti su tarnyboje naudojama technika ir įranga. Naujasis vadovas veikloje su jaunimu turi nemažai idėjų ir yra aktyviai bei geranoriškai nusiteikęs plėtoti būrelio veiklą.

Susitikimo metu būrelio vadovas jauniesiems pasieniečiams pristatė planuojamus užsiėmimus ir išvykas, papasakojo kokių teorinių ir praktinių dalykų jie mokysis dar šiais metais. Būrelio planuose yra sudalyvauti š. m. birželio 14 d. pėsčiųjų žygyje „Pasieniečių keliais 2014“, aplankyti Vilniaus rinktinės Kenos užkardą ir liepos mėnesį kartu su jaunaisiais šauliais planuojamoje vasaros stovykloje Pasieniečių mokykloje.

Aptarę visus darbinius klausimus jaunieji pasieniečiai kartu su būrelio vadovu ir besimokančiais kursantais dalyvavo praktiniame užsiėmime apie tarnyboje naudojamą techniką ir įrangą. Jaunuoliai smalsiai klausėsi mokytojo Anatolijaus Zarovskio paskaitos ir patys pabandė pačiupinėti įvairius įrenginius, pamatė pasienyje naudojamus žiūronus ir kitą techniką.

Jaunojo pasieniečio būrelio nariai mokėsi taisyklingai išardyti, surinkti ir prižiūrėti ginklus, skaityti plačiau...

Jaunieji pasieniečiai mokėsi įveikti fizinio pasirengimo įskaitos reikalavimus,skaityti plačiau...

Mokyklos jaunieji pasieniečiai mokėsi sienos kontrolės taktikos elementų, skaityti plačiau...

Jaunojo pasieniečio būrelio nariai aptarė 2014-ųjų metų veiklos planus ir perspektyvas, skaityti plačiau...

Jaunojo pasieniečio būrelio nariai įgijo žinių praktiniame užsiėmime apie šaudybą, skaityti plačiau...

Jaunojo pasieniečio būrelio nariai mokėsi dokumentų patikros, skaityti plačiau...

Jaunojo pasieniečio būrelio nariai toliau tęsia susitikimus Pasieniečių mokykloje ir kviečia prisijungti kitus jaunuolius prie būrelio veiklos,skaityti plačiau...

Birželio 5 d. jaunieji pasieniečiai pasisėmė žinių apie valstybės sienos kontrolės taktiką, skaityti plačiau...

2013 m. gegužės 8 d. Jaunojo pasieniečio būrelio nariai mokėsi rikiuotės elementų, skaityti plačiau...

2013 m. balandžio 3 d. Pasieniečių mokyklą aplankė didelis būrys Jaunojo pasieniečio būrelio narių ir jų vadovai, skaityti plačiau...

Jaunojo pasieniečio būrelio akimirkos

Jaunojo pasieniečio būrelio atidarymo šventė

Būrelio nariai Pasieniečių muziejuje

Praktinis užsiėmimas būrelio nariams apie pasienyje naudojamą įrangą

Švaros akcijos metu būrelio nariai gražina mokyklos teritoriją

Būrelio nariai svečiuose pas Padvarionių užkardos pasieniečius

Padvarionių užkardos vadas pasakoja būrelio nariams apie pasienyje naudojamus ginklus

Jaunojo pasieniečio būrelio nariai draugiško susitikimo metu, 2013 m.

Jaunojo pasieniečio būrelio pažymėjimų įteikimas nariams, 2013 m.

Praktinio užsiėmimo metu būrelio nariai pasivažinėjo su keturračiu ir pasėdėjo už tarnybinės transporto priemonės vairo, 2013 m.